Pensiile bravilor ostași români. Care ostași?
Miercuri seară un civil gras și fluffy (modul slinos-păunescian de fluffy, nu vă gândiți la altceva) a spus spre finalul unei emisiuni de la Realitatea TV: "Îmi este rușine că am fost militar român. Pentru că în 1989 nu am apărat acest popor așa cum trebuia și de aia s-a ajuns aici!".
Grasul civil este, de fapt, colonelul în rezervă Mircea Dogaru, președintele sindicatului cadrelor militare disponibilizate, în rezervă și în retragere. Ăsta din poză:

De ce este el supărat? Pentru că îi tot scade pensia de șmecher. Și îi tot scade, până se apropie la vreo 10 milioane de o pensie de român obișnuit, care a lucrat 40 de ani în condiții grele.
Mircea Dogaru, colonel în rezervă etc, împlinește 56 de ani pe 30 ianuarie 2011. Este deja pensionar de ceva vreme. Că doar de aia este și președintele unui sindicat al pensionarilor cu vipușcă. 56 de ani și deja pensionar cu experiență? Când bărbații se pensionează la 65? Înseamnă că domnul Dogaru a avut o viață grea prin teatrele de luptă deschise de România pe diverse continente. Probabil că a și fost rănit în vreunul dintre războaiele duse de țara noastră în ultimii ani. Un erou, ce mai. Un erou. Cum să-i scazi ăstuia pensia?
Păi, zic eu, să i-o cam scazi până la extincție. Pentru că nu este altceva decât un politruc umflat care a intrat în armată ca să câștige mai mult fără să facă nimic. Mircea Dogaru nu este militar de carieră. Nu este artilerist, infanterist, tanchist etcist. Este, însă, atârnătorist, conspirațio-teorist, mentofrecangist, oportunist șamdist.
Mircea Dogaru a absolvit în 1979 facultatea de Istorie din București. Este repartizat ca profesor la liceul nr. 13 din București. E mult de muncă și banii sunt puțini, așa că eroul renunță imediat la învățământ pentru a se angaja la Institutul de Istorie și Teorie Militară. Cică ar fi specialist în istorie antică și medievală. Ar fi obținut, după '90, o specializare în istoria UE, la "Institutul Francez". Dacă nu știți, la Institutul Francez ar fi putut deveni specialist în istoria UE, în 1997, oricare dintre cursanții care ar fi avut bunul simț de a se prezenta la toate prelegerile. Are publicate 3 lucrări în limba română, sau, cel puțin, atâtea am găsit eu. Două au apărut după 1990 și conțin cuvântul magic Dracula, în speranța tirajului.
Din 1999 nu mai lucrează la Institutul de Istorie și Teorie Militară. S-ar putea să se fi pensionat atunci, la vârsta de 44 de ani, dar nu sunt sigur.
Ei bine, ăsta (că nu m-am prins încă ce este el) vine și ne vorbește despre ostășimea română, despre uniformă, onoare, sacrificiu. Tot el spune că în 1989 ar fi trebuit să apere poporul român de ceea ce s-a întâmplat. Adică ar fi trebuit să nu-l lase pe poporul român să facă revoluția aia sau ce-o fi fost, ca să-l apere de el însuși (pe popor) și să nu-i scadă lui pensia (lui, lu' rotunjor). Ăsta. Un gras pufos care nu a ieșit din birou în calitatea lui de militar. Un non-soldat. Un "Golește-repede-tava-de-la-popotă". Un...
Ce drept are un astfel de om să aibă o pensie mai mare decât istorici care chiar au făcut ceva pentru domeniu (unii chiar și pușcărie politică, înainte de 1989)? De ce să aibă pensie mai mare decât un profesor de istorie de liceu sau școală generală? De ce să aibă pensie muult mai mare decât oameni care chiar au muncit? Cu ce este el mai special? Ce fel de ostaș al armiei române este el? Cum m-a apărat grasul ăsta de dușmani? Ce merite are? Ce? Cum? De ce? De când?
În fine. Moș Teacă de tinichea folosește, la sfârșitul comunicatelor pe care le scrie, urătoarea alăturare de clișee latinești: "Honor et Patria! Vae Victis!". Deși sunt convins că el, personal, n-a făcut nici măcar o victimă, tot sună amenințător. Văzându-l, în condiții normale i-aș spune doar "Vae culo tuo, psittace!". Dar astea nu sunt condiții normale, iar el este creditat de televiziuni de parcă ar fi unul dintre militarii români care au făcut mari fapte de eroism. Dar ce părere (personală) am despre ceilalți rezerviști și retrăgeriști ai armatei române, într-un viitor apropiat. Vae militibus nostris!
January 13th, 2011 - 03:30
cat plateste pentru aparitiile la teve?
pt ca sigur plateste.
mai toata lumea plateste…
politicienii platesc, sindicalistii platesc.
asa ca si asta plateste.
nu din banii lui ci din cei ai sindicatului…
January 13th, 2011 - 03:39
Nu cred că plătește. Nici el și nici alții. Politicienii or fi plătind în campanie. Or mai fi unii care au contracte de “consultanță” cu unii ziariști, și atunci sunt mai des invitați la tv, in emisiunile ălora, dar nu, nu “mai toată lumea plătește”. Slow down:)
January 13th, 2011 - 07:54
De la Alexandru Ioan Cuza pana la data de 31.12.2010, armata a fost o meserie ocupationala, asa cum este in marea majoritate a tarilor lumii. Suntem convinsi ca dumneavoastra cunoasteti acest aspect insa nu intelegem daca denigrarea institutiei militare o faceti din convingere sau la ordin. Ca nu il agreati pe DM ne doare in cur. Dar nu generalizati si nu folositi aparitiile televizate ale ipochimenului pentru a terfeli haina militara domnule P. Andre de Hil.
Ca un exercitiu de imaginatie inchipuiti-va cum ar arata un pluton de interventie format din militari cu varste cuprinse intre 62 si 64 ani….
January 13th, 2011 - 08:36
militarii se pensioneaza la alta varsta fata de civili, unu la mana si doi la mana nu poti sa compari stresul unui militar cu cel al unuia care merge zi de zi la un job in care sta la birou.
January 13th, 2011 - 08:44
Pai nea Dogaru asta o fi ostas in armata lu` Oprea: daca ala a ajuns general, cum se zice pe numarat bocanci si izmene, atunci si el vrea o ciozvarta proportionala. Militarii nu se compara cu civilii la conditii de lucru (n-as vedea bine pensionarea la 65 a unui ofiter trimis prin Irak si Afanistan) dar nici nea ãsta nu prea pare militar: poti fi gras dar nu obraji bucalati si barbie dubla.
Pe de alta parte nu mi se pare corect ca veteranilor din WW2, atatia cati mai traiesc, sa li se taie pensia doar pentru ca un politician poate.
January 13th, 2011 - 08:46
Dacă vorbiți despre armata română dintre 1947 și 1989, ocupația ei principală a fost agricultura, prezența pe stadioanele de fotbal pentru a nu rămâne acestea goale etc, etc. Nu terfelesc nimic, dar sunt de părere că pentru aceste activități ar fi mai potrivite pensii de CAP-iști și de aplaudaci, nu sume imense de cele mai multe ori nejustificate.
Asta așa, ca un fapt divers. Altfel, am același respect pentru haina militară ca pentru orice altă haină. Știți probabil, că pensiile mari sunt ale coloneilor, generalilor și ale altora de grade asemănătoare, nu ale soldaților sau sergenților din plutoanele de intervenție sau de execuție. La ce regim de viață aveau coloneii și generalii respectivi, sunt convins că puteau ieși la pensie și la 100 de ani, dacă nu i-ar fi măcinat excesele culinare.
Și, în fine, ce înseamnă că “armata a fost o meserie ocupațională”? Adică ați ocupat teritorii? Dacă da, care anume și pentru ce perioade de timp? Mai există aceste teritorii ocupate? Dacă nu mai există, se mai justifică stautul ăsta de “meserie ocupațională”?
PS: Nu vorbesc nici măcar o clipă despre armata română actuală, despre soldații bine pregătiți care au plecat în fosta Iugoslavie, în Irak sau Afganistan.
February 15th, 2012 - 23:42
Cu scuzele de rigoare…Armata Romaniei este una singura….cea care si-a indeplinit sarcinile functie de “rigorile” vremii…..din punctul meu de vedere….ca militar activ…. acum peste 20 de ani a fi “detasat” la munci agricole sau in mina…este echivalent cu a fi dislocat in diverse TO din prezent…..absolut nicio diferenta…. aspect pe care…in perspectiva unor eventuale carcoteli
pe care doresc sa le evit…..ar trebui sa-l subliniez prin faptul ca am fost prezent….pana acum…in aproape toate TO in care ne-am angajat sa sustinem diverse interese…de cele mai multe ori securitare….pentru ca tu….sa poti sta linistit sa-ti umpli blogul de pareri sau opinii “pertinente” la adresa unei “meserii ocupationale”…ca sa te citez…..despre care….am senzatia ca nu ai nici cea mai vaga idee cu ce se mananca….poti sa ma contrazici oricand…prin oferirea unui minim de background militar…fie el si ca MT sau MTR…dar……dureros…nu cred ca poti oferi un indicativ de UM valid unde sa fi trait ceea ce noi toti am trait…sa evaluam cat de adevarate sunt afirmatiile tale prin prisma crediilitatii unui on din sistem…..pentru a fi in masura sa-ti apreciem si evalua expertiza in domeniu si comentariile pertinente la adresa unei profesii care se ridica cu mult peste ceea ce cred eu ca faci tu azi…desi diferenta de salarizare dintre noi….in plan negativ pentru mine… bineinteles….nu justifica incompetenta ta… Iti multumesc totusi pentru ca …printre textele tale ai re-amintit tuturor de Armata Romaniei…pentru ca ea exista….iar acest aspect nu ma duce cu gandul decat ca in viata…nu exista publicitate negativa….exista doar…..PUBLICITATE…..asta e motivul pentru care iti multumesc!
January 13th, 2011 - 09:46
PAH esti un ingust la minte, care musca perfect dezbinarea pe modelul “divide et impera” practicat de dictatoru Basescu.
Pacat ca esti tanar, vei trece prin viata ca si un caine fara onoare si influentat de altii.
January 13th, 2011 - 10:26
Dom’le de mult nu am mai citit un material atat de bun.Bravo. Rahatii din armata, ii vedeam cand eram copil, ieseau de la servici ca functionarii la 3 jumate dupa amiaza si se duceau glont in primul birt unde se faceau pleasna. Casa o primeau de la stat ca toata lumea, insa nu asteptau pt ea ca muritorii din fabrica. Mancarea o haleau la popota, ba chiar luau si acasa. Care era mai bazat isi zugravea casa cu soldati. Cei mai smekeri, am un unchi in situatia asta, cereau sa fie disponibilizati, primeau 30 de salarii desi erau bugetari (profesorii sau medicii nu primesc asa ceva), iar asta se intampla cu 2 luni inainte de pensie. Deci ieseau la pensie cu 30 de milioane si mai luau si vreo 500 de milioane salarii compensatorii. Si cica nu stiu de ce o duce Romania rau.
January 13th, 2011 - 11:17
Subscriu, cuvînt cu cuvînt, la opinia lui lecampeur. Buuun articol!!!
January 13th, 2011 - 11:37
La aşa ministru al apărării…aşa “militar”. Nostim, chiar acum în timp ce citeam articolul tău(excelent), individul tună şi fulgeră la Antena3 prin telefon.
January 13th, 2011 - 12:10
de acord cu articolul!
insa ‘noster’ la dativ plural e ‘nostris’ nu ‘nostri’
deci ar fi ,vae militibus nostris, !
January 13th, 2011 - 12:14
Ai dreptate, lecampeur! Inca un lucru: acum (dupa 1990, mai precis) armata romana a mai participat pe ici-colo la conflicte, misiuni de aparare a pacii etc. Inainte de 1989 au facut… ce? Pentru ce sa ia niste umflati pensii tot umflate?
Ah, cunosc si eu un caz ca al unchiului, numai ca are si pensie si mai lucreaza si la o reprezentatnta auto! Saracutul…
LA MUNCA, BA, NU LA-NTINS MANA!!!!
January 13th, 2011 - 12:27
Alex, s-ar putea sa am scăpari, că n-am mai folosit latina din liceu. Ai dreptate. Modific. Dar în cazul ăsta “Vae culo tui” nu ar trebui să devină “Vae culo tibi”?
January 13th, 2011 - 12:35
Excelent articol! Si in plus ar mai fi de remarcat si categoria “Valeriu Pricina”, alt mare ostas in lupta cu cuvantul comunist la TV pe vremea Impuscatului. Si el era asa de revoltat ca i s-a redus pensia de 3000 RON ! Ar trebui sa existe legi diferite de calcul pentru pensiile militarilor care au fost activi in perioada anterioara anului 1989 si a celor activi in perioada actuala (cand militarii chiar isi risca viata pe campurile de lupta si cand Armata este depolitizata)
January 13th, 2011 - 12:43
Da, Anca, mai e și Valeriu Pricină. Mi-am amintit de el aseară, când căutam informații despre Dogaru. Mare om. dar statul român încă plătește pensii mari foștilor torționari din securitate, așa că nu mai stă să facă diferențieri între soldați și târâitori de bășini pe la intendență/ manutanță/ departamentul limbi în fundul conducătorilor iubiți.
January 13th, 2011 - 12:45
‘tuo’ cred ca e corect.
Scutesc ochii cititorilor de explicatia somnolenta.Oricum,daca ma insel o sa revin sa-mi cer scuze.
January 13th, 2011 - 12:52
Da, alex, e “tuo”. Fi-miar neatenția a naibii. Plecasem de la nos si tu, inloc de noster si tuus. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
January 13th, 2011 - 13:10
bun articol, felicitari!
January 13th, 2011 - 13:24
Bai , ma lesi? Si care e stresul unui militar? O fi mai mare decat stresul unui bracardier pe ambulanta? Sau al unui cocserist? Mai fir-as al naibii, stresul unui militar e ca mai fut astia o alrama odata pe luna si aia anuntata. Nu serios, cam ce stres are militarul roman? Sau ce stres avea pe vremuri? Ca nici la porumb nu mergeau viteii cu grade, tot aia in termen bagau cu bradul. PAH-ule, mi-a placut asta tare mult:
“Înseamnă că domnul Dogaru a avut o viață grea prin teatrele de luptă deschise de România pe diverse continente. Probabil că a și fost rănit în vreunul dintre războaiele duse de țara noastră în ultimii ani. Un erou, ce mai. Un erou. Cum să-i scazi ăstuia pensia?”
January 13th, 2011 - 14:32
PAH ai dreptate in felul tau. Eu sunt pensionar militar, 10 ani sportiv+20 luptator. Sunt membru in acest sindicat, pentru ca avem aceleasi interese, si le putem apara in instanta unitar si mai ieftin pentru fiecare.
In sindicat sunt indivizi din toate partidele.
Si pe mine ma deranjeaza faptul ca d-l Dogaru ca spune ca Ceausescu a fost mai bun, ca-i pare rau ca nu l-a aparat la revolutie. Ii respect convingerile dar sa-si le tina pentru el. Plus traim in zodia imaginii. Nu e de dus prin Bamboo.
Cand e calm e logic si e un om citit.
Numai compara mere cu pere.
Daca nu ma insel cand eram sportiv am cunoscut parca un tip Hillerin, nu mai stiu cu ce ocazie. Sper sa fi fost ruda cu tine, ca astfel poti sa-i tii si lui o teorie ca nu te doare gura. Traia din sport parca. Birocrat. Da cu gura . Eu in barca 11 luni pe an, birocratul la birou. Eu munca de galere, el parfumat la birou. La premiere, lovele dupa vechime. Eu pusti putin, birocratii vechi, mult.
Dupa 10 ani de galere, 20 de ani de luptator.
Dupa 30 de ani, am 3 boli cronice. Doua necesita tratament permanent. Crezi ca ne puneau birocratii ceva in ceai ?
Acum am o pensie de 12oo ron. Nu-mi ajung decat de medicamente si intretinere.
Rog cetateni civili ai Romaniei sa traiasca stari de extaz.
Daca justitia spune ca e corect asa. OK.
Cand e vorba de bani, scandalul e gata. Chiar si apropiatii maraiau.
Eu mi-am luat casa cu credit.
Un presedinte a luat o casa de la stat, daca o vinde, face un profit cat pensia mea pe mai multe sute de ani.
Stand fata in fata nici nu ati deschide gura, fatalailor.