Băieți și fete, acesta este advertising!

Dacă trecem peste pretenția absurdă a unor onlineri/onlinerițe că s-ar pricepe la advertising pentru că au scris câteva advertoriale (fie și câteva zeci), veți observa în zilele următoare că acest spot va stârni reacții dintre cele mai ciudate prin blogosferă, twittosferă și feisbucosferă. Foarte mulți oameni care au fost plătiți de RMGC pentru bunăvoință vor declara că este un spot prost, nasol, exagerat, cu prea mult sânge etc. Cei care n-au fost plătiți, dar care au o părere bună despre proiectul RMGC vor avea, probabil, reacții similare, sau nu vor avea reacții deloc. Cei care sunt împotriva priectul RMGC se vor extazia, probabil, peste limitele suportabile.

Eu vă spun doar punctul meu de vedere: este cel mai bun spot social românesc făcut în ultima vreme! Copy-ul este impecabil. Regia, filmarea și montajul sunt impecabile. Faptul că, alb-negru fiind, nu vedeți culoarea sângelui este o notă de rafinament aplicată peste botul celor care fie se oripilează din 28 în 28 de zile, fie se extaziază la „Predator”

Este un spot social care va enerva, care deja indispune, care trezește emoție, care nu te lasă indiferent. Eu nu îi susțin pe cei de la Salvați Roșia Montană cu Fân Festul lor cu tot și nu am motive să mă agit pentru RMGC, care este un business privat din care nu am absolut nimic de câștigat. Acest spot, însă, are puterea de a mă face să mă gândesc altfel la tot ce se întâmplă acolo.

Este primul spot bun făcut pentru a sprijini cauza celor de la SRM și, întâmplător, este, așa cum am mai spus, cel mai bun spot social românesc din ultima vreme. Felicitări, Papaya Advertising. Cu o notă specială pentru copywriter, de la unul care, deși nu are diplome de pe la șușe social-media, a fost, la rându-i, copywriter. Chapeau.

13 comentarii

  1. Prea mult sange o p*la! :)

    Este foarte bun, intr-adevar. Nu am mai vazut un clip atat de bun la noi de multa vreme, poate niciodata.

    Răspunde

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • Exagerezi. Nu este cel mai bun spot românesc ever, dar este bun. Foarte bun.

      Răspunde

      Thumb up 0 Thumb down 0

      • La anisorii mei, nu am vazut prea multe – a se citit ca nici nu am studiat fenomenul indeaproape 😛

        Iar celelalte spoturi bune pe care mi le amintesc, sunt, in general, cele care folosesc mult umor sau „romanisme”. Asta e mult mai rafinat, chiar e din alt „film”.

        Răspunde

        Thumb up 0 Thumb down 0

  2. E in spot „patimit” :)

    Răspunde

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. Rezon cu punctul tau de vedere. Nu sunt in nici o tabara, insa imi creaza antipatie mai mare tabara Pro demararea proiectului. Daca aia contra proiectului au un motiv lesne de inteles, adica protejarea naturii, astia din tabara adversa nu au nici un beneficiu ( cel putin o parte din ei), ca doar nu au impresia cumva ca aurul ala va ajunge in buzunarul lor. Ajung niste taxe in visteria statului, dupa care se evapora in vile. De ce ti-ar pasa de proiectul asta ? Sau chiar asa mare e hatersimul fata de hipsteri, au ajunsi voci importante sa urasca mai mult un hipster verzuliu decat clasa politica care este singura care profita in urma exploatarii.

    Eu oricum cred ca hipsterii in demersul lor sincer nu sunt constienti ca finantarile astea ale campaniei anti proiect, sunt venite din partea unei companii interesate de exploatare. Mai devreme sau ma tarziu cineva va exploata acolo, doar ca acum se bat care sa fie. Insa macar hipsterii, au un demers sincer si naiv. Da asta nu insemna ca trebuie sa nu-ti mai cunosti adversarii adevarati.

    Răspunde

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Va deveni o moda ca intre doi/doua sa aiba loc discutia pseudo-controversa in care apar conflicte ale unor adevarati critici ce vor taxa si se vor umezi de indignare la gestul Maiei de a-si sfasia miseleste lobii urechilor. De-a dreptul strigator la cer!

    Răspunde

    Thumb up 0 Thumb down 0

  5. Am vazut un documentar in care o tara din lumea a treia (chiar si fata de noi) a oferit firmei exploatatoare 50% din valoarea aurului unui zacamant descoperit.
    Romania de ce ia 4%????
    Clipul este real, lasa impresie puternica si exact cat trebuie de scurt si la obiect.

    Răspunde

    Thumb up 0 Thumb down 0

  6. E un spot bun. Făcut totuși prea târziu ca să fie înscris la festival. Cât despre Roșia Montană și toate scandalurile scandalurile iscate în jur, subiectul mă lasă rece.

    Dar, mai rar vezi un evreu care să renunțe la aur pentru un bine comun.

    Răspunde

    Thumb up 0 Thumb down 0

  7. Abia astept sa vad replica de la RMG. Cred ca baietii sunt la bancul de lucru si o sa ne explice ca de fapt un om valoreaza cat aurul pe care il poarta.

    Răspunde

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • hahaha … da clar i-a trimis inapoi la square one :)

      in alta ordine de idei ma bine dispune incredibil bataia asta pe proiect, in vazul lumii, cu spoturi sociale si tot ce trebuie … asa arata normalitatea, sa speram ca ramane cu noi 😉

      Răspunde

      Thumb up 0 Thumb down 0

  8. @PAH: de productia amicului de la tine din blogroll, nimic?!

    Răspunde

    Thumb up 0 Thumb down 0

  9. L-am tratat si eu pe blogul meu. Marca banu’ RMGC sau ailalti? :)

    Răspunde

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.