Consumul scăzut de bere dăunează sănătății brandului

Fabrica de bere Ursus de la Cluj se închide, din cauza prăbușirii pieții berii cu 25% în ultimul an și a scăderii vânzărilor de Ursus cu 11%. cel puțin așa zice președintele Ursus Breweries, Gary Whitlie, pentru EvZ.

Pe lângă orgoliul rănit al clujenilor, decizia mi se pare una discutabilă pentru brand. Căci a închide chiar fabrica unde s-a produs prima dată berea Ursus, mai ales după ce i-ai făcut o campanie prin care-ți revendicai tradiția de la această fabrică, e ca și cum BMW (Bayerische Motoren Werke) și-ar muta sediul central din Bavaria în Renania, dar ar continua să se pretindă fabrică de motoare bavareză. Păstrând toate proporțiile, evident.

Ursus este un model de brand cu evoluție sinuoasă, indecisă, cu o comunicare făcută uneori în pripă, în încercarea de a atinge obiective de vânzări imediate. Totuși, în ultimii ani părea că există ceva coerență în comunicare. Din păcate, decizia de a închide fabrica de la Cluj subminează această coerență, poate chiar mai mult decât decizia de asociere cu o echipă de fotbal falimentară (evident, este vorba despre naționala României). Nu văd consumatorii tradiționaliști de Ursus lăudându-se cu berea lor de Cluj fabricată la Buzău. Cum nu i-aș vedea nici pe consumatorii de Timișoreana bând o bere care s-ar fabrica doar la BUzău, după eventuala închidere a fabricii din Timișoara. Dar asta e. pe cât de greu este să crești un brand, pe atât de ușor este să-l distrugi cu decizii nepopulare.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.