Ultimul Ad'Or (sper)

Ad’Or este (a fost ăși sper că nu va mai fi) un festival de publicitate pentru companiile de advertising din România. Timp de doi ani, Ad’Or a luat o binemeritată pauză, după ce agenții mari refuzaseră să mai participe la el din motiv că era bântuit. Adică găseai acolo mai multe reclame fantomă decât apaludaci în seara galei. Și, pe lângă fantomele cu pricina, la ultimele ediții ale Ad’Or ce au premers moartea clinică îl mai vedeai doar pe Bogdan Naumovici, fericit că jurații i-au permis în mod repetat să le acopere unele cheltuieli minore, de la masa la Jariștea până la contravaloarea trainingului efectuat cu personalul agenției în fix zilele festivalului.
Până la urmă, organizarea festivalului a ieșit din girja exclusivă a RAA și IAA și a ajuns în potofoliul Millenium. A devenit, în sfârșit, un business privat, nu unul controlat exclusiv de către cei mai guralivi ceapiști din Cooperativa de Advertising și Premii. Iar un business care nu-și recompensează clienții (respectiv agențiile cu cele mai multe înscrieri plătite) se cheamă că este condus de un prost comerciant.
Anul ăsta, la Ad’Or s-au înscris lucrări făcute în ultimii doi ani și jumătate. Anul viitor, pe motiv că în 2009 a fost criză, plătitorii la Ad’Or vor fi mult mai puțini. Financiar, va fi un eșec. La nivelul calității lucrărilor premiate (cu unele excepții) eșecul nu a așteptat 2010.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.