Ziua în care am fost curier. Rapid

urgetcargus

E joi dimineață. Ora 5.30. Mașina de la Cargus ajunge, extrem de punctuală, la locul de întâlnire. Cel mai târziu la ora 6 trebuie să plecăm din Tulcea, pentru a prinde bacul spre Galați de la ora 7. Dacă ar fi existat pod care să lege malurile Dunării între Galați și IC Btărtianu n-am mai fi avut un deadline atât de strâns, dar, așa, trebuie să ajungem la oră fixă, pentru că altfel am mai pierde jumătate de oră. Iar jumătate de oră contează în curieratul rapid.

E ziua în care voi fi, pentru câteva ore, curier rapid. De fapt nu chiar curier, căci nimeni nu încredințează o astfel de responsabilitate unuia care nu se pricepe. Curier e Ionuț, iar eu doar îl însoțesc în această parte a traseului, stând pe scaunul din dreapta și încercând să-l deranjez cât mai puțin.

Sunt multe lucruri de pus la punct iar timpul pare să treacă prea repede. Imediat după ce Ionuț își parchează mașina, apare și actorul principal al acestei povești: o bicicletă. Este o bicicletă care trebuie să ajungă de la Tulcea la Constanța. Veți spune că nu-i mare lucru, că-i o livrare absolut banală și că nu justifică atâta agitație. Dar nu e. Pentru că, de data asta, drumul de la Tulcea la Constanța va dura ceva mai mult decât de obicei, iar bicilceta despre care vorbesc e una extem de norocoasă: va face turul României în doar 36 de ore. Pentru ca mai apoi să-l facă din nou, pe îndelete, când vremea o va permite.

bicicletă

Așadar bicicleta pe care Cristian o primește de la tatăl său va ajunge la Constanța după un drum lung, dar care, datorită unirii forțelor a două firme de curierat rapid, va fi parcurs în timp record.

Căci, despre asta e vorba: despre stabilirea unui standarde pentru curieratul rapid, un standard ridicat, posibil prin fuziunea unora dintre cei mai mari jucători din piață: Cargus și Urgent Curier. De joi încoace, după ce, practic, primii pași au fost făcuți în iulie 2014, de pe 30 octombrie Cargus și Urgent curier sunt Urgent Cargus.

Noi plecăm din Tulcea cu o mașină Cargus, urmând să predăm bicicleta unui curier de la Urgent Curier. E o stafetă care va funcționa timp de 36 de ore.

În sfârșit, totul este aranjat, bicicleta este asigurată în cala mașinii iar eu îmi preiau locul din dreapta, cumințel.

E 6 dimineața, deja, sau puțin peste. Plecăm, încercând să ne atingem obiectivul. Până la ieșirea din oraș se lucrează la covorul asfaltic, așa că primul tronson din drumul bicicletei începe ezitant. Stând în Tulcea, mă simt dator să-l avertizez pe Ionuț asupra stării drumului, dar știe deja. Străbate țara zilnic, pe diverse trasee, așa că știe drumurile mai bine decât mine. Ieșim din oraș și totul devine mai ușor. Drumul e liber, asfaltul e bun, mașina e aproape nouă. Dacă n-ar fi deadline-ul strâns, ar fi o călătorie de plăcere. Pentru mine, cel puțin. Dar există o miză, așa că stăm mai mult cu ochii pe ceas și pe drum.

Profit de lipsa evenimentelor ca să aflu de la Ionuț mai multe despre business-ul în care lucrează de foarte mulți ani. Eu sunt un beneficiar constant al serviciilor curierilor rapizi, așa că mă interesează cum funcționează industria asta. Ionuț îmi spune că în ultima vreme au crescut foarte mult livrările de produse comandate online. Simțeam asta, mai ales pentru că la ușa noastră vin constant curieri cu produse de la diverse magazine online, dar acum am și o confirmare din interior. Practic, comerțul online se bazează foarte mult pe curieratul rapid, iar alegerea unui curier bun poate face diferența pe o piață în creștere.

ionuț

Ionuț îmi povestește puțin despre fuziune, așa cum e văzută din interior. Practic, două firme serioase se aliază pentru a crește calitatea serviciilor. Sună cam oficial, dar dacă te uiți pe cifre, așa e. Urgent Cargus va avea la dispoziție o flotă de peste 1.800 de vehicule, 1.800 de curieri și 142 de depozite pe teritoriul întregii țări. În condițiile astea, să ocolești românia în 36 de ore pentru a livra un colet nu mai pare ceva imposibil.

microbuz

E deja 7. Timpul a trecut foarte repede discutând, dar încă n-am ajuns la bac. Mai sunt câțiva kilometri, drumul e puțin mai prost și nu putem să exagerăm cu viteza. Mai ales că suntem în localitate. Ocolim elegant un microbuz căruia îi place să meargă mai mult pe contrasens și ajungem pe malul Dunării. Bacul de 7 e deja la jumătatea durmului dintre IC Brătianu și Galați. Totuși, pentru că avem o marjă de siguranță, suntem încă în grafic. Și bacul de 7.30 e bun. La 8 fără ceva suntem deja pe malul gălățean al Dunării, unde ne așteaptă o mașină a Urgent Curier. E ultima dată când, întâlnindu-se pe drum, aceste mașini au sigle diferite. Bicicleta își schimbă locul, trecând din mașina lui Ionuț în mașina curierului de la Urgent. Cei doi sunt deja colegi, așa că bicicleta e pe mâini bune. Arunc un ochi la colet. E OK, n-a pățit nimic pe drum. Nici n-avea cum. Prima oră și jumătate din drumul de 36 de ore s-a terminat. Un alt blogger va merge alături de curierul Urgent Cargus în următoarea etapă, așa că povestea a doua o veți afla de la Adrian Bot.

livrare

Acum eu sunt coletul, iar Ionuț mă duce înapoi de unde m-a luat. Desigur, mă inspectez și pe mine atunci când cobor din mașină: nu doar că sunt livrat în bune condiții, dar am și parcurs drumul în mult mai puțin timp decât mă așteptam. Probabil că astea sunt avantajele fuzionării a doi mari jucători din piața de curierat: să depășească așteptările și să-i mulțumească și pe cei mai nerăbdători, care nu-și permit să aștepte prea mult.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.